18 t/m 24 april

Het is tijd voor het alweer een na laatste verslag, een verslag over mijn avonturen in Sun City en tijdens de safari.

Vrijdagmorgen 18 april, 09.00 uur vertrokken we naar Sun City. Om ongeveer 13.00 uur kwamen we aan bij het huisje, wat een prachtig resort! Samen met kleindochters Mechane, Gjizelle en moeder Carina verbleven we in dit huisje. Onze Afrikaanse mama Lynette en vriend Gerald verbleven op Pilansberg zo’n 20 minuten rijden van Sun City af, hier is de safari. Gerald was met de caravan maandag 14 april al vertrokken naar Pilansberg. Nadat Lynette ons bij het huisje had afgezet is zij naar Gerald gegaan. Deze vrijdag zijn we met 3e het park wezen verkennen en hebben we wat gezellige winkeltjes bezocht. In de avond zijn we gezamenlijk wezen uiteten bij een restaurant in Sun City, met een heerlijke pasta en een goede coctail is deze vrijdag goed afgesloten! Zaterdag 19 april, Mechane, Gjizelle en moeder Carina gingen deze zaterdag naar Pilansberg om samen met Lynette en Gerald een safari te doen. Wij mochten met 3e onze eigen gang gaan. We wisten nu een beetje waar alles zat en hadden hier ook onze planning op aangepast. Op naar de jetski’s!! Hier zijn we onze zaterdag mee begonnen. Met een big smile vloog ik de golven over, wat is dit gaaf! Na dit gave avontuur zijn we naar Valley of Waves gegaan, dit is een groot nep strand met vele glijbanen en een groot bad met hoge golven. Wat een glijbanen hebben ze hier.. Ik had al veel gehoord over: “Die ene hoge stijle glijbaan, die is zo gaaf! Daar moet je vanaf zijn geweest voor je naar huis gaat!!” Natuurlijk ga ik daar vanaf, nu ik hier ben moet ik alle mogelijke kansen pakken. Maar oeps, zo’n hoge stijle glijbaan heb ik nog nooit gezien! Met klamme handjes en geknepen billen ben ik na vele keren kijken hier toch vanaf geweest, wat een kik! Verder deze dag als een klein meisje van alle glijbanen zo vaak als mogelijk was af geweest. Having the time of my life! Al snel was het tijd om terug te gaan naar het huisje, om half 6 werden we opgehaald door Gjizelle om zoals afgesproken te gaan bbq’en in Pilansberg bij Lynette en Gerald. Een geslaagde dag! Zondag 20 april, Gjizelle en moeder Carina gingen ook deze dag naar Lynette en Gerald voor een ochtendsafari. Samen met Mechane mochten we onze eigen dag invullen, heerlijk! Na het een en ander uitzoeken over de excursies die hier te doen waren was het al snel duidelijk dat we allemaal die ene excursie wilde. Een berg van 280 meter hoog, een afdaling van 2 km lang met 120 km per uur! Na wat overleggen stond het vast, maandagmorgen 21 april om 09.00 uur zouden we boven aan deze berg staan. Met kriebels in onze buik gingen we naar Valley of Waves om nog even alle glijbanen mee te pakken, eigenlijk wilde we onszelf ook nog wel een keer uitleven op de jetski. Deze zondagmiddag afgesloten op een jetski, beter kan een zondagmiddag niet worden afgesloten! Lynette en Gerald kwamen deze avond naar Sun City om hier kipkerrie klaar te maken, heerlijk gegeten.

Maandag 21 april, de grote dag is aangebroken! Wat vond ik dit spannend en wat duurde de tijd lang maar eindelijk.. We reden aan, op naar de top van die ene berg! Wauw, wat een uitzicht!! Hier kon ik wel uren blijven staan, uitzicht over Sun City zelf en het prachtige landschap van Zuid-Afrika. Maar ik was toch echt voor iets anders helemaal boven naar deze berg gekomen, the ZIP SLIDE!! Na de enige informatie en instructies was het nu dan echt zover! Als 3e van de groep van 12 mocht ik samen met Louise naar beneden, gaan we dit echt doen?! Maar voor ik mezelf kon beseffen dat ik van 280 meter naar beneden zou gaan hing ik al start klaar aan de draden in de lucht. WAUW!! Wat een ervaring, wat een kik en wat een uitzicht! Alsof ik over Zuid-Afrika vloog, zo gaaf! Nadat iedereen veilig weer met beide voeten op de grond stond was het tijd om weer terug te gaan naar waar het allemaal begon. Hier gewacht op de cd met alle foto’s en vervolgens samen met Lynette en Gerald vertrokken naar Pilansberg. Onze tijd in Sun City zat er alweer op, tijd voor de safari.

Bij Pilansberg aangekomen, wat een rust! Deze maandag waren er verder geen plannen, we mochten deze dag zelf invullen. In die tijd dat we bij Pilansberg waren voor de bbq hadden we gezien dat hier ook een schoonheidssalon was waar o.a. verschillende massages werden gegeven. Na een telefoontje konden we deze maandagmiddag om 15.30 uur al terecht voor een rug, nek, schoudermassage en een pedicure behandeling. Deze schoonheidssalon stond ergens in de middle of nowhere in een weiland met veel wilde dieren. Nog geen 2 minuten binnen of er liep al een reuze spin boven mijn hoofd voorbij. Maar goed, dit waren we na bijna 2 maanden wel al een beetje gewend. Tijdens de pedicurebehandeling had ik uitzicht via de deur over het weiland. Maar dit weiland verdween al snel, een wilde aap in de ingang! Zo’n grote aap had ik nog nooit gezien, lieve hemel.. Maar gelukkig schrok hij zo van de reacties dat hij weg ging. Maar toen, de massage wat een ontspanning en wat een goede timing aangezien ik met aangespannen spieren een afdaling had gemaakt van 280 meter hoog. Wat een techniek hier, heerlijk! Vroeg naar bed want dinsdag 22 april zaten we 6 uur alweer in de auto voor de safari. Omdat rond deze tijd de zon op komt en de dieren wakker worden was de kans het grootst dat we rond deze tijd de meeste dieren zouden spotten. Een totaal andere kant van Zuid-Afrika gezien, de natuur. Veel dieren gezien en vooral ook veel van Zuid-Afrika meegepikt! Om 10.00 uur gestopt bij een picknick plaats, hier gezamenlijk een heerlijke lunch genuttigd. Na de lunch zijn we terug gereden naar de caravan, tijd om in te pakken. Wat was het warm maar wat een teamwork! Al snel was alles ingepakt en waren we klaar voor vertrek, op naar huis. Na een veilige rit om 18.00 uur aangekomen bij onze verblijfplaats, na het een en ander opruimen was het tijd om bij te slapen.

Woensdag 23 april, 2 dagen eerder thuis dan gepland maar dit kwam beter uit in de planning. Om 15.00 uur naar de Hospice gegaan, de kinderen waren alweer terug naar de Township. We hadden nu tijd en ruimte om het begin te maken aan onze tekening voor op de muur, dit verliep soepel. Het verliep precies zoals we het in onze gedachte hadden, de tekening met tekst staat op de muur.

Vandaag donderdag 24 april, eindelijk weer een volle stagedag! Alle schade weer ingehaald qua knuffelen betreft, wat voelt dat goed. Over precies 1 week gaan we dan echt naar huis, stiekem tel ik de dagen wel een beetje af nu. Maar voordat we naar huis gaan, gaan we nog even goed van ons laten horen het komende en laatste weekend hier!!

Vrijdag 2 mei zal ik mijn laatste verslag plaatsen waarin ik zal vertellen hoe het afscheid is gegaan en wat ik precies allemaal gekocht heb van al het sponsorgeld.

Liefs

AfbeeldingAfbeelding

Plaats een reactie